Kommunikáció, média

A szöveg fogalma
Nagyításhoz kattintson a képre!

A szöveg fogalma

Typotex Kiadó,
Oldalszám:
Isbn: 9789639664258
2.500 Ft
1.875 Ft
25%
kedvezmény
Vásárlás után járó alap hűségpont: 18 pont
Mennyiség:

Raktáron

Valami vagy szöveg, vagy nem az. De hogy ez mitől függ? Nincs rá általános – állandó – szabály. Koroktól, helyszínektől, személyektől, alkalomtól függ, hogy éppen valamit (akár ugyanazt a valamit) szövegnek tartjuk-e vagy sem.


De ha így van, akkor miért akarjuk minden áron meghatározni? Nyelvészetileg besorolni? Vajon jól tesszük-e, amikor a nyelvi hierarchia csúcsán akarjuk megtalálni a szöveget?


A szöveg ugyanis nem a „legnagyobb nyelvi egység”, merthogy egyáltalán nem nyelvi egység. Különössége abban áll, hogy látszólag leírhatjuk, megismerhetjük a „belsejét” (szerkezetét, összefüggéseit). De aztán kiderül, ez nem elég – mert nem ettől szöveg a szöveg. A szöveg a gondolkodás egysége: ebből a célból alakult ki, erre használjuk nap mint nap.


A Kommunikációkutatás jelen kötetéhez a szerzőnek a Pécsi Tudományegyetem Nyelvészeti Doktori Iskolája Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Programjában megvédett PhD disszertációja szolgált alapul.


Kárpáti Eszter a Pécsi Tudományegyetem Nyelvtudományi, illetőleg a Budapesti Corvinus Egyetem Média és Telekommunikációs Tanszékén tanít.


 

Nem akar lemaradni akcióinkról?

Iratkozzon fel a hírlevélre hogy legújabb ajánlatainkról elsőként értesülhessen!